can anybody translate that i found on www.mobil.nu?
thanks
Ljudproblem med Sony Ericsson P800?
2003-01-03 15:53
Vi har kontaktats av flera personer som k�pt Sony Ericssons nya kameratelefon P800 och som haft problem med ljudet. Ljudproblemen f�rnekas dock av Sony Ericsson.
Problemen g�ller inte det ljud som man sj�lv h�r i telefonen. Det �r i st�llet den man pratar med som har sv�rt att h�ra vad man s�ger.
- Ibland n�r jag pratar verkar det som om vart fj�rde eller vart femte ord f�rsvinner, s�ger Markus, en l�sare som h�rt av sig till Mobil ang�ende problemen.
- Problemen g�ller oavsett om jag befinner mig i bullrig eller tyst omgivning, f�rklarar Markus.
Markus uppger att det blir allra v�rst om man s�nker r�sten en smula.
- Den som �r mest irriterad p� de h�r ljudproblemen �r min flickv�n, s� fort man s�nker r�sten f�r att s�ga n�got gulligt s� f�rvinner man helt och h�llet.
�ven n�r vi p� Mobils redaktion testade P800 upplevde vi att den som vi pratade med hade vissa problem att h�ra vad vi sade, s�rskilt i bullriga milj�er, som p� tunnelbana och buss.
Sony Ericssons produktansvarige Per Alksten s�ger sig inte ha h�rt talas om n�gra ljudproblem, och sj�lv har han aldrig upplevt problemen med sin telefon.
- L�ngst nere p� P800 sitter mikrofonen, och n�r man h�ller i telefonen med handen kan det h�nda att man skymmer mikrofonen, s�rskilt om man h�ller telefonen i v�nster hand. Det skulle kunna vara en f�rklaring om man har de problem som du n�mner, s�ger Per Alksten.
Markus blir dock inte alls �vertygad av Per Alkstens f�rklaring.
- Man h�ller ju i telefonen p� sidorna, man h�ller ju inte i den s� att man t�cker telefonens undersida. Dessutom skulle ju en s�dan f�rklaring inte st�mma med att ljudet f�rsvinner st�tvis, som det g�r.